מה נשתנה הלילה הזה? ה מ ו ן!

סדר פסח השנה זה עומד להיות שונה בעקבות הקורונה ואנחנו עומדים לעשות היסטוריה. המדהים והמרגש הוא שבכל החגים הנחגגים בעולם, יתכנסו רק אנשי המשפחה גרעינית לחגוג בתוך ביתם. חלק מהאנשים יחגגו לבד ואולי במשותף עם אהוביהם באופן ממוחשב.

השנה הפרדיגמות משתנות: סטודנטים יחגגו עם חבריהם , זוגות צעירים שמורגלים "להתפנק" אצל ההורים יחגגו בגפם או עם ילדים קטנים והורים מבוגרים גם הם יאלצו להסתפק ב"זום" במקום בחיבוק מתחמק מהנכדים.

 

אפשר להתבאס מחשיבה על בדידות והפרדות שונות ואפשר גם להוציא את המיטב מהמצב. כמנחת מיינדפולנס אחד המשפטים השגורים אצלי, "לאן שתוביל את המחשבה שם היא תהיה", יש לנו תמיד בחירה איזו מחשבה לבחור, מחשבה חדשה ומיטיבה.

 

ומה יותר נכון ממחשבות חדשות בחג הפסח, חג חרות? הזדמנות לעשות סדר פנימי להתחבר למרכז הפנימי, לצאת ממחשבות תוקעות, אוטומטיים ודפוסי חשיבה לא מקדמים, משחררים אותם לעולם הישן. מי שישכיל להוציא את המיטב מהתקופה הזו לטובתו יבחר היום במחשבות מקדמות, מעצימות לעצמו מתוך התבוננות פנימה מה הוא באמת רוצה מחייו, שחרור מחשבות על מה צריך, ומה יגידו, מה יחשבו, שחרור מחשבות של ריצוי או צמצום. העולם החדש שבפתח נותן לנו צוהר למחשבות לפתיחת הראש לכיווני יצירה חדשים, מי אני רוצה להיות בעולם החדש, איזה תכונות או ערכים אני רוצה לחזק ואצל משפחתי.

 

אז החג הזה אני מציעה גם לנתב את המחשבות לעיצוב השולחן הפרטי שלנו, תוך כדי הנחת כוונה על שולחן החג. רגע לפני פריסת מפת השולחן על אוטומט, נעצור להתכנסות פנימה ונשאל את השאלה איזו מחשבה חופשית אני מייחל/ת לעצמי להביא לחיי בעקבות שינויי סדרי עולם החדשים, את התשובה הזו אני מציעה שכל משפחה תניח על שולחן החג, מתוך כוונה עמוקה לעצמה. והעיקר היא לנסות ולשמור על רוח החג , גם אם הוא שונה – כך נוכל להרגיש רק "ריחוק גאוגרפי" אך בשום אופן לא ריחוק רגשי או אנושי.

איגדתי כאן כמה רעיונות מהרשת ואתם תנו לעצמכם הזדמנות לשבת עם היקרים לכם מסביב שולחן מכובד ויפה.

נתחיל מזה שהפעם, האירוח הוא רק למשפחה המצומצמת שלנו ואין צורך לחבר סטים של כלים, לחבר מפות ושולחנות שונים, אז נתחיל:

1. ‏בחירת צבע מועדף לשולחן או שילוב של מספר צבעים

אפשר להעזר ולקבל השראה בבחירה לפי צ'קרת הצבעים, לפי מה שהינו רוצים לשפר בחיינו: הצבעוניות בתרשים הנ"ל לא מדוייק, התייחסו לרשימת צבעים שכתבתי בהמשך:

בחירת צבעוניות שולחן לפי צ'קרות הצבעים:

צ'קרת הבסיס – מרכז השורש – צבע האדום – חיזוק יצר הישרדות

צ'קרת המין – צבע כתום – טיפול בנושא יצר ויצירה

צ'קרת מקלעת השמש, נמצאת במערכת העיכול – צבע צהוב – טיפול בנושא חברה

צ'קרת הלב – צבע הירוק – לטפל בנושא חיזוק קשרי משפחה

צ'קרת הגרון – צבע הכחול – טיפול בנושא יכולת הביטוי

צ'קרת העין השלישית – צבע סגול – יכולת חשיבה צלולה ורעינויות

צ'קרת הכתר – צבע לבן – חיזוק הקשר עם הבורא/רקיע/יקום

 

2. להוציא את הכלים והמפה הכי יפים שלכם

(בהתאם למזג האויר בהחלט אפשר לשקול לארח בחוץ בגינה)

3. לא חייבים מפה שתכסה את כל השולחן, אפשר להשתמש רק בבד באמצע השולחן, בצורת ראנר

 


4. כיתבו שם וברכה קטנה ושימו על כל צלחת 

 

 

5. ‏בחירת אלמנט עיצוב בשולחן בעל משמעות לפי הערכים שחשובים לכם להביא אחרי עידן הקורונה החדש

ביקשתי מאיריס שדה רסלר לקחת עקרון אחד מעולם המנהיגות הקשובה- מנהיגות השאקטי שהיא מלמדת כדי לשפר את קיום הסדר: 

היא בחרה להציג לנו את המונח נוכחות– למרות הריחוק הפיזי מבני משפחה אהובים והגעגועים השתדלו גם בעת הסדר להיות "כאן ועכשיו" . מה זאת אומרת להיות בנוכחות?  להשקיע בעיצוב השולחן, להתלבש נאה למרות שאנחנו מעט וליהנות עם בני המשפחה שכן נמצאים אתכם. הרעיון של הנוכחות נשען על היכולת להיות בו זמנית במצב של being  ו-doing . כל עשיה (doing) יעילה נובעת מנוכחות .נוכחות מלאה מאפשרת רגיעה , שמחה ואפילו בריאות טובה יותר. 

כיצד נוכל לייצר נוכחות מלאה – להיות כאן ועכשיו ,נשימה מלאה, מחשבה צלולה, לב פתוח, סונאר רגיש, אינדוקציה אנרגטית. מדיטציית נוכחות מלאה בעברית – https://www.youtube.com/watch?v=eqS9cFLWtwk&t=11s 

כאשר אנחנו מודעים לעצמנו עם גוף רגוע, נשימה מלאה, מוח צלול ולב פתוח, תכונות ההנהגה האישית הנחוצות לנו כדי להיות שמחים מופיעות כמעט ללא מאמץ. החושים שלנו הופכים רגישים המאספים מידע חיוני והנוכחות שלנו מקרינה כלפי חוץ. החוכמה, האהבה, היצירתיות והכוח הדרושים לנו כמנהיגים במשפחה ובקהילה זורמים מכאן באופן טבעי.

תוכלו לקרוא עוד עליה ב אתר של איריס שדה וב פסייבוק איריס שדה

להלן ההשראה והרעיונות שלי, כמובן שתתנו לעצמכם להפליג עם שלכם: (התמונות בפוסט הזה נלקחו ממאגר שלי בפינטרסט)

צמחיה – למי שימייחל לעצמו התפתחות אישית, גדילה משמעותית בתחום העיסוק, ממליצה להשתמש בצמחיה במרכז השולחן, אפשר לקטוף צמחי בר מהשדה הקרוב, פרחים צבעוניים או ריכוז עציצים קטנים… המשתלות גם הן פתוחות זה הזמן לצאת לקנות.

 

 

 

 

 

 

 

חיבור לשורשים – מי שרוצה חיבור עמוק יותר לעצמו, להשאר מכונס לביתו ומשפחתו גם לאחר ימיי הקורונה ממליצה להכניס אלמנטים של עץ, צבעי אדמה, שורשים, את מקורות החיבור שלנו, אבנים

 

נרות – מי שמייחל לעצמו יותר שמחה, התלהבות,להצית משהו חדש בלב, לגרום לו לפעום בחוזקה וביצירתיות, השתמשו בנרות בשולחן

 

מים – מי שרוצה להביא לחייו מעוף, מחשבות קלילות, זרימה מים

 

לרעיונות נוספים כנס ולעמוד הפינטרסט שלי: רעיונות לעיצוב שולחן

מאחלת לכולם חג מיוחד כמו הזמנים המיוחדים שבו אנו נמצאים, חג משפחתי, מלכד ומאחד.

שתפו אותי בשולחנות החג המיוחדים שלכם

איתכם, רוית